Weekendje Den Haag en Scheveningen

Afgelopen weekend ben ik samen met mijn beste vriendin Yasmin naar Den Haag en Scheveningen geweest. Even een paar dagen er tussen uit om lekker te eten, te genieten van het strand en natuurlijk Den Haag te ontdekken.

Dag 1 – Vrijdag 7 juli

Altijd als ik op vakantie ga of een dagje weg met de trein haal ik van te voren altijd een frappuccino bij de Starbucks. Mijn favoriet is de frappuccino caramel. Ik ben echt dol op caramel!

Hoefkade 9, 2526 BN Den Haag

We sliepen drie nachtjes in the student hotel in Den Haag. Het hotel ligt op 5 minuten lopen van station Den Haag HS en is dus met de voet goed te bereiken.  Het hotel bestaat uit zowel hotelkamers en studentenkamers (dit zijn hotel kamers die worden gehuurd door studenten).

Onze hotelkamer, de suite! Lekker ruim en precies groot genoeg voor ons 2-en. We hadden expres een kamer geboekt met een eigen keukentje, zodat we ook nog konden koken als we dat wilden. Daarnaast scheelde het bijna niks in prijs, dus was de keuze al snel gemaakt. In de koelkast zat zelfs een klein vriesvakje. Erg lekker met het hete weer om ijsjes in te doen.

Op pad met de tram. Ik ben echt fan van de tram, veel leuker als de bus of trein haha.

Omdat het de eerste dag was besloten we om uit eten te gaan bij La Cubanita. We gaan regelmatig naar La Cubanita in Nijmegen omdat we fan zijn van het tapas concept en het eten erg lekker vinden. Om nog maar niet te beginnen over de cocktails ;-). In Den Haag kan je heerlijk buiten zitten, ideaal met het warme weer.

Eenmaal terug op de kamer vonden we het wel prima en hebben we de tv aan gezet, woordzoeker en kruiswoordpuzzels gespeeld en veel gekletst.

Dag 2 – Zaterdag 8 juli

Goeiemorgen! We werden wakker rond 9 uur en zijn rond 10 uur richting cafe Vers gegaan. Dit cafe zit op loopafstand van ons hotel en serveert tot 15:00 uur ontbijt :-). Ik begon de ochtend met een kop sinaasappel kruiden thee. Niet helemaal mijn ding door de kruiden, maar opzich wel lekker.

Ik ging voor een roze smoothie bowl met bosbes, framboos, banaa, amandelmelk, granola en kokosrasp. Zo lekker! Het was iets te veel voor mij dus heb ik een beetje laten staan, maar ik zat echt tot een uur of 2 uur vol.

Yasmin koos voor de avocado toast met limoenrasp en bieslook. Het zag er niet alleen lekker uit, ik ben geen fan van avocado zo los, maar smaakte volgens haar ook erg goed.

Nadat we hadden ontbeten zijn we met de tram naar het centrum van Den Haag gegaan. We hebben geshopt bij de primark en hebben veel verschillende winkels gezien. Daarnaast hebben we nog wat gedronken en wat gegeten.

Rond 5 uur zijn we terug gegaan naar het hotel nadat we boodschappen hadden gedaan voor het avond eten. Penne met tagiatelle saus, champignons, rode ui en prei. Heerlijk!

Dag 3 – Zondag 9 juli

We ontbijten met geroosterd brood, salades en scrambled eggs. We hadden geen zin om uit ontbijten te gaan dus hadden we gisteren al boodschappen gedaan voor het ontbijt.

Rond 1 uur besluiten we om naar Scheveningen te gaan. We pakken de tram en stappen uit bij het Kuhrhaus in Scheveningen. Ik vind dit er altijd zo mooi uitzien. Heel luxe!

We hebben goedkope tickets gevonden voor Sealife. Op de site van Sealife kan je bieden op tickets. Normaal zijn deze €16,75 maar we hebben ze via de site gekocht voor €9,00.

Strand! Heerlijk. Rond een uur of drie ploffen we neer op 100 meter van de zee. Lekker luieren, mensen kijken en vooral genieten.

’s avonds is het water echt heerlijk. Doordat het eb word, ontstaan er zandbanken met warm water erlangs. De zee voelt ook warmer aan en het is dan ook een stuk rustiger op het strand.

We besloten de avond af te sluiten bij Columbus. Een toffe strandtent in Scheveningen op de boulevard. We kozen voor een 2 gangen menu voor €19,95. Als voorgerecht kozen we beide voor de uiensoep. Als hoofdgerecht ging ik voor de snitzel met champignonroomsaus. Yasmin koos voor de varkenshaas met bacon en champignonroomsaus. Als toetje haalde we een mcflurry en een ice frappe bij mcDonalds.

Ons uitzicht in de avond! Erg mooi tijdens onze avondwandeling naar het hotel toe.

Van de laatste dag heb ik geen foto’s gemaakt omdat dit vooral inpakken en treinreizen was. Niet veel bijzonders.

afsluiting artikel

Deze artikelen al gelezen?