Review | Jane the Virgin

Sinds een aantal weken ben ik helemaal weg van de serie ‘Jane the virgin’. Ik heb de eerste twee seizoenen in een aantal weken gekeken, maar toen het laatste seizoen online stond was ik niet meer te houden en heb ik hem binge ge-netflixed binnen 1 week.

Jane the Virgin is een Amerikaanse komedie/drama serie vertaald vanuit het Spaans. De serie verscheen in 2014 voor het eerst op de Amerikaanse televisie en in 2015 voor het eerst in Nederland. Inmiddels staat de serie sinds begin 2017 op Netflix.

Waar gaat Jane the virgin over?

Jane the virgin speelt zich af in Miami en verteld het verrassende levensverhaal van Jane Gloriana Villanueva, een 21 jarige hardwerkende, gelovige vrouw. Tijdens een controle in het ziekenhuis word ze door een van haar artsen per ongeluk kunstmatig geinsimeerd waarna ze bekend staat als de zwangere maagd. De vader zijn haar ongeboren kind? Haar vroegere jeugdliefde en getrouwde baas van het hotel waar ze werkt. Jane moet veel vragen beantwoorden rondom haar zwangerschap, haar toekomst en die van haar kind, haar huwelijk en hoe ze wilt omgaan met haar maagdelijkheid. Terwijl de serie vordert op een voorspelbare, maar toch onvoorspelbare manier verschuiven de problemen zich naarmate haar schrijf carrière vordert, haar kind een peuter word en haar familieleden eveneens moeilijke vraagstukken krijgen.

Mijn mening

Jane the virgin is je wekelijkse portie drama, humor en komedie. Veel situaties zijn herkenbaar en zal je in het dagelijkse leven vaak tegenkomen. Vanaf de eerste aflevering was ik al fan en nu ik drie van de vier seizoenen heb gezien ben ik nog steeds fan. De serie heeft een rode draad waardoor ik een serie altijd fijn vind om te kijken. Daarnaast vind ik het leuk dat iedere aflevering word gepresenteerd als een hoofdstuk in een boek.

Score: ★★★★☆

Deze artikelen al gelezen?